9 gen. 2025

Blended Intensive Programme (BIP): una experiència de Transformació Social en Teràpia Ocupacional i Desenvolupament Urbà

/
Posted By
/
Comments0

Quatre estudiants del grau en Teràpia Ocupacional de l’EUIT -la Laia, l’Helena, la Maria i la Mar-, acompanyades per la professora Dra. Maria Kapanadze, han participat en el Blended Intensive Programme (BIP): ‘Social Transformation and Occupational Therapy’ a Bèlgica. Aquest innovador curs, finançat pel programa ERASMUS+, s’ha dut a terme del 12 al 26 de novembre en format online i del 9 al 13 de desembre de 2024 de manera presencial a Gante (Bèlgica) i ha reunit 41 estudiants i 7 professors internacionals procedents de diverses universitats associades, coordinats per Marc Adriaanse i Filip Dejonckheere de la Universitat d’Artevelde.  

 

Amb una estructura pràctica i immersiva, el curs ha destacat per oferir una experiència de tres dies sota el títol ‘Urban Exploration’, una metodologia basada en l’exploració activa i l’aprenentatge a través de situacions reals. Aquest enfocament ha permès als participants analitzar qüestions relacionades amb la diversitat, les dinàmiques interculturals, la cohesió social, el capital social, la gentrificació i el desenvolupament urbà, sempre amb l’objectiu de “posar la teoria en pràctica”. 

 

 

Aquest programa ha estat un pas endavant en la formació acadèmica i professional dels participants, consolidant l’aprenentatge pràctic i les connexions interculturals com a pilars fonamentals. La combinació d’exploració urbana i transformació social ha posat de manifest el poder de l’educació col·laborativa per crear canvis significatius. El treball conjunt, tant online com presencial, ha estat un èxit, afavorint la col·laboració internacional i aportant noves perspectives a la disciplina de la Teràpia Ocupacional. 

L’EUIT aposta cada vegada més per la internacionalització en totes les seves modalitats. Per això obre el ventall i potencia aquest tipus d’estades curtes perquè els estudiants puguin gaudir de més oportunitats finançades i amb reconeixement de crèdits.