20 maig 2025

La Dra. Mercè Rived explora com l’ètica relacional i el self estan connectats amb el benestar emocional

/
Posted By
/
Comments0

La Dra. Mercè Rived, docent del grau en Teràpia Ocupacional de l’EUIT i membre del grup de recerca OCCARE, ha publicat un estudi que explora la relació entre l’ètica relacional i la diferenciació del self, conceptes claus en la teràpia contextual i la teoria dels sistemes familiars de Bowen.

A través de l’anàlisi de mostres clíniques i no clíniques, els resultats suggereixen que aquests dos constructes estan profundament connectats i vinculats amb el benestar emocional, la salut en les relacions i la individuació. Els resultats de l’estudi, que ha comptat també amb la participació de la Dra. Maria Calatrava i la Dra. Martiño Rodríguez-González de l’Instituto Cultura y Sociedad de la Universitat de Navarra, ofereixen noves perspectives per integrar aquests marcs teòrics en la pràctica clínica.

L’estudi ha estat publicat a la revista Family Process, una de les publicacions més respectades a nivell internacional en el camp de la psicoteràpia i la terapia familiar, amb el títol “Relational Ethics and Differentiation of Self: An Empirical Study of the Key Constructs of Contextual Theory and Bowen Family Systems Theory”. 

 

 

Podeu consultar-lo al dipòsit digital de la Biblioteca clicant aquí.

EUIT
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.