Orientació a l’estudiant

FAQs Grau i màster

Grau

Em puc matricular a més d'una menció?

• En els estudis del Grau d’Infermeria pots combinar les assignatures renunciant a la menció.

• En el de Teràpia Ocupacional, la menció ve donada per la pràctica externa.

Quantes hores de pràctiques haig de fer?

Segons estableix el Reial Decret 1393/2007.

• Un mínim de 2300 hores en el cas d’Infermeria.
• Un mínim de 1200 hores en el cas de Teràpia Ocupacional.

Puc cursar un doble grau d'Infermeria i Teràpia Ocupacional?

• Aquesta opció no està contemplada.

Quantes places hi ha a cada grau?

165 places per Infermeria, repartides en torn de matí i torn de tarda
80 places per Teràpia Ocupacional en torn de matí.

Quin és l'horari de les classes?

• El torn de matí és de 8:00 a 14:30 h
• El de tarda de 15:00 a 21:00 h.

Quants crèdits he d’aprovar per finalitzar els estudis?

• Per finalitzar el grau, has de superar 240 ECTS.

Rematrícula

Quan i com he de fer l’automatrícula?

Les dates previstes per a l’automatrícula de grau són del 15 al 24 de juliol.
Has de realitzar l’automatrícula des del Campus Virtual>Els meus tràmits>Alta matrícula

Consulta aquí el manual d’instruccions de rematrícula.

Tinc carnet de família nombrosa/altres gratuïtats. Què he de fer abans de l’automatrícula?

Hauràs de presentar el document acreditatiu vigent.
Recorda que l’hauràs d’enviar en format pdf. abans del 12 de juliol a serveisacademics@euit.fdsll.cat.

Pels estudiants que han sol·licitat ajornament de matrícula, es podrà realitzar de l’1 al 4 de setembre.

A partir d’aquesta data l’EUIT podrà disposar de la plaça no matriculada.

Tinc una situació especial, què he de fer abans de realitzar l’automatrícula?

Hauràs de sol·licitar a través del Campus Virtual>Els meus tràmits>Sol·licitud d’instàncies alguna d’aquestes situacions especificades i esperar a rebre la resolució.

→ Sol·licitud de 4a matrícula extraordinària
→ Sol·licitud de canvi de règim de dedicació (temps parcial/total – temps total /parcial)
→ Sol·licitud de matrícula de menys de 24 crèdits
→ Sol·licitud de canvi de torn justificat
→ Sol·licitud d’ajornament de matrícula a setembre
→ Sol·licitud de reserva de plaça durant un curs

Consulta aquí els tipus de sol·licitud d’instàncies i el calendari de presentació

He de signar el full de matrícula?

Amb l’automatrícula, l’estudiant queda exempt de firmar la matrícula, tan sols en el cas de necessitar el segell, la pot imprimir i demanar-ho.

Vull canviar el compte bancari, què he de fer?

En aquest cas, t’has de posar en contacte amb el Departament Econòmic i Financer (def@euit.fdsll.cat).

De quants crèdits m’he de matricular?

Cal recordar el règim de permanència dels crèdits de matrícula segons estudis totals o estudis parcials.

És obligatori matricular-se de les assignatures suspeses, no superades i no avaluades.

→ Estudis parcials: de 24 a 42 ECTS
→ Estudis totals: de 43 a 78 ECTS

Què he de fer si tinc assignatures en 4a matrícula?

Cal demanar autorització abans de procedir a l’automatrícula. És necessari enviar una instància de sol·licitud detallant el codi i l’assignatura o assignatures que requereixen aquesta sol·licitud per part de l’estudiant.

La gestió acadèmica autoritzarà l’automatrícula en compliment de la normativa de règim de permanència.

Vull finalitzar els estudis en convocatòria extraordinària, què he de fer?

Després de realitzar la teva automatrícula, i en el cas de que optis per finalitzar els estudis en convocatòria extraordinària de tancament d’actes de 1er semestre, cal que entris a l’espai “sol·licitud d’instàncies” que trobaràs al Campus Virtual, apartat els meus tràmits, i sol·licitis l’autorització detallant la/les assignatura/res que et faltin finalitzar.

Tan sols assignatures anuals i de 2n semestre amb independència de que es finalitzi l’activitat abans.

Tinc algun descompte si he obtingut una Matrícula d'Honor?

Sí. El descompte és automàtic segons els crèdits obtinguts de Matrícula d’Honor.

Es poden retornar els diners?

Sí. Segons calendari acadèmic/administratiu i presentant la instància de sol·licitud adequada que trobareu al Campus Virtual (apartat tràmits), segons sigui la demanda i el calendari establert.

Consulta aquí la informació relativa al pagament dels estudis.

Vull matricular l’assignatura “Legislació i avaluació de l'autonomia personal i la dependència” dels estudis de Teràpia Ocupacional

Aquesta assignatura té limitada la matrícula a 20 estudiants (grup 1). Esgotades les places no es permetran més matrícules.

Em puc matricular a les dues pràctiques externes de 4t curs?

No. Només pots optar a cursar una de les dues assignatures.

Soc estudiant d’Infermeria i vull fer un canvi de torn

Es considera canvi de torn passar de matí a tarda o de tarda a matí.

Es pot enviar la sol·licitud que es troba al Campus Virtual, apartat els meus tràmits, abans del 12 de juliol.

Cal justificar la petició del canvi
→ Laborals: amb certificat d’empresa amb horari laboral. El contracte laboral no.

En cap cas es considera canvi de torn el solapament d’assignatures. Aquesta incidència es tractarà directament amb coordinació d’assignatura i/o coordinació de curs, i en l’automatrícula tindreu opció d’escollir torn com assignatura repetidora.

Cotització de les pràctiques externes

Quin és el marc legal de la cotització de pràctiques externes?

La disposició addicional (DA) 52a del text refós de la Llei General de la Seguretat Social (LGSS), sobre inclusió en el sistema de la Seguretat Social de l’alumnat que dugui a terme pràctiques formatives o pràctiques acadèmiques externes incloses en programes de formació.

A partir de quan cotitzen les pràctiques externes?

A partir de l’1 de gener del 2024.

A quins estudis de la FDSL és obligatòria la inclusió de les pràctiques externes al sistema de la Seguretat Social?

Als estudis oficials de grau, als estudis propis de màster de formació permanent, als diplomes d’especialització o diplomes d’expert, i tots els estudis de formació professional.

Quines assignatures de pràctiques de la FDSL s’han d’incloure al sistema de la Seguretat Social?

Totes les pràctiques acadèmiques externes.

S’han d’incloure al sistema de la Seguretat Social altres tipologies de pràctiques que formen part dels programes formatius de la FDSL?

Han de cotitzar únicament les pràctiques acadèmiques externes, és a dir, aquelles pràctiques que impliquin una estada en una empresa, una institució o la mateixa FDSL, en el marc d’un conveni de cooperació educativa, que l’estudiant realitzi de manera autònoma, i disposin de tutor/a acadèmic/a i tutor/a de l’entitat.

Els treballs de fi d’estudis de titulacions de la FDSL realitzats a una entitat, institució, empresa o la mateixa FDSL s’han d’incloure al sistema de la Seguretat Social?

NO, tot i que pot ser que hi hagi un conveni de col·laboració institucional per donar cobertura a algunes activitats realitzades en el marc del treball de fi d’estudis.

Les pràctiques externes curriculars es poden realitzar sense haver formalitzat la matrícula de l’assignatura de pràctiques?

NO. Per realitzar unes pràctiques externes curriculars és obligatori haver formalitzat prèviament la matrícula a l’assignatura vinculada al pla d’estudis.

L’alumnat d’acollida matriculat a la FDSL (mobilitat IN) que, en el marc d’un programa de mobilitat, realitza unes pràctiques acadèmiques externes a Espanya, s’ha d’incloure al sistema de la Seguretat Social?

NO. Aquests estudiants no han de cotitzar.

L’alumnat de la FDSL (mobilitat OUT) que, en el marc d’un programa de mobilitat, realitza unes pràctiques acadèmiques externes durant l’estada a una universitat d’acollida, s’ha d’incloure al sistema de la Seguretat Social?

  • En els programes Erasmus+ i UAB Exchange Programme, NO s’ha d’incloure’l.
  • En el programa SICUE, la universitat d’acollida ha d’incloure’l.

L’alumnat estranger que hagi obtingut l’accés per cursar uns estudis a la FDSL s’ha d’incloure en el sistema de Seguretat Social?

Les persones que hagin obtingut l’accés per cursar uns estudis a la FDSL amb l’objectiu de finalitzar una titulació, hagin formalitzat la matrícula i hagin de realitzar una pràctica acadèmica externa curricular en territori espanyol, s’han d’incloure al sistema de la Seguretat Social.

L’alumnat estranger matriculat a la FDSL per realitzar estudis online i que realitza pràctiques acadèmiques externes obligatòries, però totalment online (sense sortir del seu país), s’ha d’incloure al sistema de la Seguretat Social?

NO s’ha d’incloure al sistema de la Seguretat Social l’alumnat estranger matriculat a la FDSL en estudis totalment online, perquè no realitza ni estudis ni pràctiques a Espanya, sinó que ho fa des d’un altre país.

Quina entitat dona d’alta l’estudiant de la FDSL en el cas de pràctiques acadèmiques externes NO remunerades?

  • L’entitat responsable de donar d’alta l’estudiant a la Seguretat Social és l’entitat on es desenvolupen les pràctiques, llevat que en el conveni de cooperació educativa es disposi que aquestes obligacions corresponen a la FDSL.
  • Tots els convenis de cooperació educativa de la FDSLL estableixen que l’entitat responsable de donar d’alta l’estudiant a la Seguretat Social és la mateixa FDSL.

Què és el NSS, NAF o NUSS?

El Número de la Seguretat Social (NUSS o NSS) o, el que és el mateix, el Número d’Afiliació a la Seguretat Social (NAF), és un codi numèric de 12 dígits, únic i personal que identifica la persona en les seves relacions amb la Seguretat Social durant tota la vida.

És necessari el NSS per a la inclusió al sistema de la Seguretat Social a l’alumnat que realitzi pràctiques acadèmiques externes?

El NSS (o NUSS) de l’estudiant que realitzi pràctiques acadèmiques externes i hagi de cotitzar a la Seguretat Social és imprescindible per sol·licitar altes, baixes, comunicar els dies de pràctiques i per dur a terme la liquidació de quotes.

Com pot sol·licitar el NSS l’alumnat?

  1. Per sol·licitar el NSS s’ha de ser més gran de 16 anys
  2. Si es disposa d’identificació digital, l’estudiant pot obtenir informació sobre el NSS mitjançant:
    • El servei Acreditació del Número de la Seguretat Social existent a la Seu Electrònica de la Seguretat Social i del Portal de la TGSS, Importass. L’accés al servei es pot fer per SMS, Clave PIN, Cl@ve Permanent i Certificat Electrònic/DNIe.
    • L’aplicació La Meva Carpeta ciutadana. A través d’aquesta aplicació tan sols es podrà visualitzar el NUSS si en algun moment ja ha existit una situació d’alta a la Seguretat Social com a persona treballadora o assimilada.
  3. Si no es disposa d’identificació digital, l’estudiant pot obtenir el NSS mitjançant:
    • El servei Sol·licitar Número de Seguretat Social existent a la Seu Electrònica de la Seguretat Social i Portal de la TGSS (Importass). L’accés al servei es pot fer per SMS, Clave PIN, Cl@ve Permanent i Certificat Electrònic/DNIe. Les dades necessàries són les dades identificatives (DNI o NIE), dades de contacte (telèfon mòbil i correu electrònic) i domicili habitual.
    • El servei “Enviar una sol·licitud existent” al Portal de la TGSS (Importass). Ha de seleccionar-se la categoria “Ciutadà/Treballador” i seleccionar el tràmit “Obtenció del Número d’Afiliació”. És obligatori aportar el document d’identitat (DNI, NIE o passaport), adreça de correu electrònic i model TA.1, i comptar amb un dispositiu amb càmera per fer-se una fotografia (ordinador, mòbil…). Es pot enviar sense necessitat de signar.

Com pot sol·licitar el NSS l’alumnat estranger que no disposa de NIE?

  1. L’alumnat estranger que no disposa de NIE pot sol·licitar el NSS segons el mateix procediment descrit, amb el document d’identificació següent:
    • Alumnat extracomunitari: passaport.
    • Alumnat comunitari: passaport o document d’identitat.
  2. Cal aportar el NIE una vegada assignat pel Ministeri de l’Interior, tot i que, en cas d’estades de pràctiques inferiors a tres mesos, la TGSS no reclamarà el NIE

Què farà la FDSL si l’estudiant de pràctiques no aporta el NUSS (NSS)?

La FDSL procedirà a anul·lar la matrícula de les pràctiques acadèmiques externes curriculars sense dret a devolució, segons procediment establert.

Com serà la cotització?

La cotització a la Seguretat Social, tant en el cas de pràctiques remunerades com de les no remunerades, s’ajustarà a les previsions següents:

  1. No es cotitzarà pel Mecanisme d’Equitat Intergeneracional (MEI).
  2. A les quotes per contingències comunes se’ls aplica una reducció del 95 per
  3. La base de cotització mensual aplicable a efectes de prestacions serà la base mínima de cotització vigent respecte del grup de cotització 8:

 

PRÀCTIQUES NO REMUNERADES

Import cotització a la Seguretat Social (RD 2/2023)

 

Import quota (€/dia) Sense bonificació Bonificació 95%
Empresa Treball ador/a TOTAL Màxim mensual Empresa Treba llador/a TOTAL Màxim mensual
Contingències comunes 2,36 € 2,36 € 53,59 € 0,12 € 0,12 € 2,68 €
Contingències professionals 0,29 € 0,29 € 6,51 € 0,29 € 0,29 € 6,51 €
TOTAL 2,65 € 2,65 € 60,10 € 0,41 € 0,41 € 9,19 €

 

 

Aquest cost pot variar en funció de les bases de cotització que s’estableixin l’any 2024.

Quan es pot produir una baixa per incapacitat temporal (IT) [contingències professionals]?

Es denominen contingències professionals els successos que tenen el seu origen en el desenvolupament d’una activitat laboral i que produeixen alteracions de la salut que tenen la consideració d’accident de treball o de malaltia professional.

Els accidents in itinere, aquells que es produeixen durant l’anada o tornada del lloc de pràctiques, també es consideren contingències professionals.

Una baixa per IT (contingències professionals) només es pot produir en els dies efectius de pràctiques.

Com s’ha de comunicar un accident de treball o qualsevol altra situació vinculada al naixement, cura de menors, risc durant l’embaràs i risc durant la lactància natural?

Caldrà adreçar-se als centres d’assistència mèdica de la mutualitat corresponent (en cas de pràctiques no remunerades, EGARSAT). La mútua s’encarregarà d’acreditar la baixa i establirà, si escau, el seguiment mèdic.

Què passa si s’anul·la la matrícula una vegada començades les pràctiques?

Si s’anul·la la matrícula una vegada iniciades les pràctiques s’ha de cotitzar pels dies efectius de pràctiques realitzades. S’ha de comunicar la baixa amb la darrera pràctica realitzada.

Si un estudiant està de baixa per IT, aquesta situació es mantindrà fins que no rebi l’alta mèdica, encara que hagi finalitzat el curs i no hagi superat l’assignatura perquè no s’han pogut realitzar les pràctiques?

Sí. Encara que el curs acadèmic impliqui el final de l’afiliació a la Seguretat Social, les prestacions per IT han de seguir abonant-se per part de la mútua, fins a la desaparició de la situació d’IT.

La realització de pràctiques és compatible amb una baixa que no sigui per IT [contingències professionals]?

Sí. En cas que l’estudiant estigui de baixa per altres motius pot realitzar les pràctiques.

Si un estudiant es troba en situació de baixa per maternitat o paternitat a la seva feina, pot donar-se d’alta per realitzar pràctiques?

Tan sols es pot accedir a la inclusió al sistema de Seguretat Social per la realització de pràctiques un cop transcorregudes les sis primeres setmanes del descans obligatori per naixement i cura d’un menor.

Si un estudiant ja està cotitzant, ha de cotitzar per les pràctiques?

No. Si ja està inclòs/osa en qualsevol dels règims del sistema de Seguretat Social per al desenvolupament d’una altra activitat, en situació assimilada, percebent una prestació o amb la condició de pensionista, no és d’aplicació la cotització per les pràctiques formatives.

En aquests casos la universitat trametrà la informació de les pràctiques a la TGSS pel procediment general i serà aquest organisme qui farà les comprovacions pertinents.

És necessari un període mínim de cotització per tenir dret a la prestació per incapacitat temporal (IT) o per d’altres situacions?

  1. Per a la prestació per IT derivada d’accident de treball NO es requereix un període previ cotitzat.
  2. Per a les prestacions per NAIXEMENT I CURA DEL MENOR, SÍ existeixen, amb caràcter general, requisits de cotització prèvia que varien en funció de l’edat:
    • Les persones menors de 21 anys: NO tenen aquest requisit.
    • Entre 21 i menys de 26 anys: 90 dies cotitzats en els 7 anys anteriors, juntament amb 180 dies cotitzats en còmput global.
    • A partir de 26 anys: 180 dies cotitzats en els 7 anys anteriors, juntament amb 360 dies cotitzats en còmput global.

En casos de pràctiques no remunerades simultànies en dos horaris i entitats diferents, cal fer dues altes diferents?

NO. És indiferent si estan vinculades a un o a diversos convenis de cooperació educativa

En cas que es realitzin dues pràctiques no remunerades simultànies, quines dates s’han de tenir en compte a l’hora de donar d’alta/baixa a l’estudiant?

La data d’alta serà la de la pràctica que comenci abans i la de la baixa, la de la pràctica que acabi més tard. S’haurà de cotitzar per la totalitat de dies efectius que s’han realitzat les pràctiques.

A qui es poden adreçar les consultes sobre la comptabilitat de la cotització de pràctiques i les diferents situacions administratives?

La Tresoreria General de la Seguretat Social ha habilitat els telèfons 915 410 291 i 901 502 050. Cal triar l’opció “Ciutadà”.

Si la simultaneïtat es dona en la realització de pràctiques remunerades i no remunerades, és compatible l’alta en dos grups de cotització diferents?

Sí, com que es tracta de dos grups de cotització diferents, no hi ha incompatibilitat.

Quin tractament tenen les pràctiques acadèmiques externes que s’han iniciat amb anterioritat a l’entrada en vigor de la disposició addicional?

Les persones que, amb anterioritat a la publicació de la llei, hagin realitzat pràctiques acadèmiques externes podran subscriure un conveni especial, una única vegada, en el termini i en les condicions que determini el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, que els possibiliti el còmput de la cotització de les pràctiques realitzades abans de la data d’entrada en vigor, fins a un màxim de 5 anys i 1.825 dies cotitzats.

Les universitats tan sols podran facilitar a l’estudiant una certificació conforme s’han realitzat les pràctiques, segons el model que aporti el Ministeri adaptat a la FDSL.

Com es calcula el nombre de dies efectius de pràctiques de cada mes?

  • S’ha de cotitzar pel nombre de dies efectius de pràctiques de cada mes
  • Les fraccions de dia es computaran com un dia

A quants dies de cotització equival un dia de pràctica acadèmica externa no remunerada?

Un dia de pràctica no remunerada equival a 1,61 dies cotitzats, sense que es puguin sobrepassar, en cap cas, el nombre de dies del mes corresponent. Les fraccions de dia que puguin resultar del coeficient anterior es computaran com un dia complet.

Què inclou l’acció protectora de la Seguretat Social quan es dona d’alta un/a estudiant?

  • L’acció protectora serà la corresponent al règim de Seguretat Social aplicable (assimilats a persones treballadores per compte aliena), excloent-ne les cobertures següents:
    • Protecció per atur
    • Fons de garantia salarial
    • Formació professional
    • En el supòsit de pràctiques no remunerades, s’exclourà també la protecció per a la prestació d’incapacitat temporal derivada per contingències comunes (malaltia)
  • Les prestacions econòmiques incloses són les següents:
    • Naixement, cura de menors, risc durant l’embaràs i risc durant la lactància natural. Aquestes prestacions s’abonaran per part de l’entitat gestora o la mútua col·laboradora, mitjançant el pagament directe.
    • Situació d’incapacitat temporal derivada de contingències professionals (IT) que s’abonaran per l’entitat on es desenvolupin les pràctiques o pel centre de formació responsable de la titulació.
    • La prestació econòmica per les situacions esmentades s’abonarà per la totalitat de dies en què l’estudiant es trobi en aquella situació, independentment que durant aquell període no hagués hagut de realitzar cap dia de pràctica.

Quines dades s’inclouran als informes de vida laboral?

Als informes de vida laboral s’inclouran els períodes d’alta, el nombre de dies de pràctiques efectivament realitzades i comunicades i, si escau, el nombre de dies comunicats de les situacions d’incapacitat temporal derivada de contingències professionals o de la resta de prestacions incloses.

Què passa si l’estudiant està de baixa laboral?

  • Si l’estudiant treballa i, per tant, no cotitza a la SS des de la FDSL:
    És responsabilitat de l’estudiant comunicar a la Coordinació de l’assignatura de pràctiques l’estat d’IT.
    Durant el període d’IT, l’estudiant no pot realitzar les pràctiques.
  • Si l’estudiant no treballa i cotitza a la SS des de la FDSL:
    Si l’estudiant té una IT, aquesta serà comunicada a la FDSL.
    Durant el període d’IT, l’estudiant no pot realitzar les pràctiques.

Quants dies, com a màxim, es podran recuperar per no assistència a pràctiques per una IT o absència justificada?

No es podrà garantir la recuperació de més de 5 dies de pràctiques.
Si la IT s’allarga més de 5 dies, no es podrà garantir la recuperació de les pràctiques.

Quan es pot fer la recuperació de les pràctiques?

Les pràctiques es podran recuperar, previ pacte amb el centre de pràctiques i sempre dintre del calendari acadèmic.
No es podran recuperar les pràctiques durant els períodes de vacances de Nadal, Setmana Santa, ni més enllà de la darrera setmana de juny.

Podeu ampliar la informació a la pàgina oficial de la Seguretat Social.  

  • Pràctiques externes als estudis d’Infermeria: Pràcticum I, Pràcticum II, Pràcticum III, Pràcticum IV, Pràcticum V, Pràcticum VI, Pràcticum VII, Pràctiques Externes en Infermeria en la Comunitat, Pràctiques Externes en Infermeria en Urgències i Emergències.
  • Pràctiques externes als estudis de Teràpia Ocupacional: Pràcticum I, Pràcticum II, Pràctiques Externes en Intervenció Avançada, Pràctiques Externes en Atenció a l’Autonomia Personal i la Dependència.
  • Pràctiques de Formació Postgraduada: Màster i DE en Infermeria Quirúrgica (A3 Tallers de simulació i pràctica clínica); DE en Atenció Integral en Infermeria Intensiva (A4 Pràcticum).
  • Formació Professional: Mòdul de Formació en Centres de Treball.

Diploma d'especialització i màster en infermeria quirúrgica

És un màster oficial o propi?

• Es tracta d’un màster propi, és a dir, permet obtenir un títol atorgat per la UAB. El seu reconeixement depèn de les institucions a les quals l’estudiant titulat sol·liciti la seva consideració. Tanmateix, cal tenir en compte que els màsters propis no donen accés al doctorat.

Puc convalidar les pràctiques?

• Es pot convalidar mig període de pràctiques acreditant que es té un mínim d’un any d’experiència en bloc quirúrgic en rol infermer. S’haurà de certificar per part del centre de treball.

Puc fer les pràctiques al mateix centre on treballo?

• Sí, sempre que l’EUIT tingui un conveni de pràctiques signat amb el centre i que tinguis la puntuació necessària a nivell de baremació en el procés intern d’adjudicació.
• En el cas de no tenir un conveni de pràctiques signat, l’estudiant pot proposar el seu centre per fer les pràctiques. En aquest cas puntual, es treballarà per signar un conveni de pràctiques amb el centre proposat i es requerirà la proactivitat de l’estudiant per assolir-ho.

En quin període es fan les pràctiques?

• Només es plantegen pràctiques per al diploma d’especialització i 1r any de màster, que es fan durant 8 setmanes entre els mesos de març i maig.

Aleshores, no faré pràctiques durant el segon any de màster?

• Per al segon any de màster no hi ha previst un període de pràctiques.

En quins horaris/torns puc fer les pràctiques?

• Les pràctiques es fan de dilluns a divendres en torn de matí (8-13.30 h) o de tardes (15-20.30 h).

Puc convalidar el primer any de màster?

• Només pots accedir al segon any del màster si has cursat el diploma d’especialització en Infermeria Quirúrgica de l’EUIT, en qualsevol edició.
Passos a realitzar:
1) Emplena el formulari d’inscripció al màster.
2) Rebràs un correu electrònic amb les dades per realitzar el pagament per transferència de reserva de plaça.
3) T’acompanyarem durant el procés de matrícula indicant els passos que has de seguir.

Hi ha un treball de final de diploma d'especialització/màster?

• Al finalitzar el diploma d’especialització (i el 1r any de màster), es lliurarà una memòria de pràctiques.
• Al finalitzar el 2n any de màster es lliurarà el Treball Final de Màster.

Quina és la diferència entre el diploma d'especialització i el màster?

Les diferències entre el diploma d’especialització i el màster són la titulació obtinguda, la durada i els continguts de la formació.
• El diploma d’especialització consta de 30 ECTS i dura un any.
• El màster consta de 60 ECTS i dura dos anys.
• El primer any, el màster i el diploma d’especialització comparteixen continguts d’infermeria de quiròfan. En el segon any de màster s’incideix en àmbits de pràctica avançada en anestèsia i teràpia del dolor i en investigació, i s’amplien les especialitats de quiròfan.

Quin és el període de teoria?

• Per al diploma d’especialització (i el 1r any de màster), les classes teòriques i tallers de simulació es fan dilluns i dimecres de 9 a 13.30, d’octubre a març.
• Per al segon any de màster, les classes teòriques es fan dimarts i dijous de 9 a 13.30, d’octubre a abril.

Em puc inscriure al diploma d'especialització i després fer el màster?

• Sí. Has de sol·licitar l’accés al 2n curs de màster i fer la reserva de plaça i matrícula.

Hi ha un temps límit per finalitzar els estudis?

• No, sempre que l’Escola segueixi oferint els mateixos estudis.
• Si no acabes els estudis durant el temps previst, hauràs de fer un tràmit de “Reincorporació i adaptació als estudis” amb la UAB. Aquest procés es fa a través de l’Escola de Postgrau de la UAB i caldrà que tornis a pagar les taxes corresponents.