3 oct. 2025

Comunicat oficial de l’EUIT sobre la difícil situació a Gaza

/
Posted By
/
Comments0

L’EUIT, fidel al seu compromís amb la pau, els drets humans i la justícia social, vol expressar públicament la seva profunda preocupació davant l’espiral de degradació i destrucció en la greu i prolongada crisi humanitària que afecta el poble de Gaza.

L’escalada de violència amb el bloqueig persistent de l’entrada d’ajuda humanitària i de les organitzacions internacionals per assistir la població civil amb ajuda essencial, i la destrucció dels serveis sanitaris i hospitals, constitueixen una vulneració flagrant del dret internacional humanitari. Aquesta situació, que s’agreuja dia rere dia, exigeix una resposta ferma i decidida per part de la comunitat internacional.

Des de la nostra institució, volem expressar el nostre més profund reconeixement als professionals sanitaris que, enmig de la situació d’extrema complexitat, continuen exercint amb valentia, humanitat i compromís i, condemnem enèrgicament tota forma de violència exercida sobre la població civil, independentment de la seva procedència. Reafirmem el nostre compromís amb la defensa dels drets humans, el respecte a la vida i la promoció de solucions polítiques que permetin assolir una pau justa i duradora.

Com a universitat, creiem fermament en el poder del coneixement, el diàleg i la cooperació per construir un món més just i entenem que és imprescindible:

  • El cessament immediat de les hostilitats i de tota acció militar que afecti la població civil
  • L’obertura de corredors humanitaris segurs que permetin l’accés urgent d’aliments, medicaments i assistència mèdica
  • La recuperació dels canals de diàleg entre les parts implicades, amb l’acompanyament d’organismes internacionals
  • El compliment estricte del dret internacional humanitari i la rendició de comptes per les violacions comeses.

Per aquest motiu,  ens sumem a les veus que clamen per la pau, la solidaritat i l’acció responsable des de l’àmbit acadèmic, i en la defensa dels valors que ens defineixen com a institució.

Per la pau, per la justícia, per la humanitat.

 

La direcció.

EUIT
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.