Acte de Graduació de la 14ª promoció del grau en Infermeria de l’EUIT Centre Universitari
Prop de 800 persones van assistir, el dimecres 3 de juny de 2026, a l’acte de graduació de la 14a promoció del grau en Infermeria de l’EUIT Centre Universitari, celebrat a la FACT – Factoria Cultural de Terrassa. La cerimònia va estar presidida pel Sr. Joan Salvador, tinent d’alcalde de l’àrea de projecció de la ciutat i regidor d’Universitats i Transferència del Coneixement de l’Ajuntament de Terrassa.
L’acte va comptar amb la participació institucional de la Dra. Meritxell Cucala, directora de l’EUIT Centre Universitari; la Dra. Montserrat Comellas, en representació de la presidenta de la Fundació per la Docència Sant Llàtzer; el Dr. Albert Selva, degà de la Facultat de Medicina de la Universitat
Autònoma de Barcelona, i el mateix Sr. Joan Salvador.
En el transcurs dels parlaments, els membres de la taula presidencial van posar en relleu el caràcter significatiu de la jornada, destacant que la graduació marca la cloenda d’una etapa acadèmica exigent i l’inici d’un nou camí professional ple de reptes, responsabilitats i oportunitats. Així mateix, es va subratllar la importància d’aquest moment tant per a la institució com per a la societat, amb la incorporació de 145 nous professionals d’infermeria formats amb rigor, compromís i vocació de servei.
Durant les intervencions també es va reconèixer l’esforç i la dedicació dels estudiants al llarg del seu procés formatiu, així com la seva capacitat de creixement personal i professional, evidenciada en una actitud crítica i alhora constructiva. En aquest sentit, es va posar de manifest la necessitat que el sistema sanitari compti amb professionals competents, amb pensament crític i amb un ferm compromís amb la cura de les persones.
Els parlaments van concloure amb una reflexió sobre els reptes actuals de la professió infermera, incidint en la importància de treballar conjuntament per impulsar entorns més saludables, reconeguts i alineats amb els valors de la infermeria. Igualment, es va encoratjar els nous graduats i graduades a exercir la seva professió amb el màxim rigor i responsabilitat.
Finalment, es va destacar el paper de l’EUIT i del conjunt de centres universitaris de la ciutat en la consolidació i projecció del campus universitari de Terrassa, el segon més gran de Catalunya. L’acte va continuar amb la imposició de bandes als 145 graduats i graduades i la lectura de dos discursos, especialment emotius, a càrrec dels nous professionals.
La cerimònia es va cloure amb un refrigeri, que va permetre compartir aquest moment amb familiars, amistats i membres de la comunitat acadèmica.



